Online Terapi

Online Terapi Nedir? Nasıl yapılır?

Online terapi; profesyonel ruh sağlığı  hizmetlerinin bir psikoterapist tarafından internet aracılığıyla gerçek zamanlı olarak bireylere sunulmasıdır. Bu amaçla  ‘whatsapp’ veya ‘skype’ gibi görüntülü konuşma platformları üzerinden terapi süreci yürütülür. Çevresel etkilerden bağımsız olarak evinizin rahatlığında veya dilediğiniz herhangi bir yerde bir bilgisayar, tablet veya telefon sayesinde sanal terapist yardımını alabilirsiniz. Tercihen en az bir kere ya da danışanın durumuna bağlı olarak daha fazla yüz yüze yapılan seansların ardından online terapi sürecine başlanmasını önerilir.

Online Terapinin  tercih edilebileceği durumlar nelerdir?

• Kişinin bulunduğu yerde psikolojik yardım alabileceği ya da almak isteyeceği bir psikolog ya da psikolojik danışmanın bulunmaması​

• Kişinin yurtdışında yaşaması nedeniyle kişinin ana dilinde terapi alma ihtiyacının evinin konforunda karşılanabilmesi

• ​Evden çıkmaya engel olabilecek fiziksel rahatsızlıkların bulunması

• Evde çocularını bırakacak kimsesi olmayan kişilerde sosyal destek sistemleri terapi sürecinde güçlendirilene kadar bir seçenek olarak

• ​Bireyin dışarı çıkmasına engel olabilecek agorafobi, sosyal fobi gibi durumlarda (maruziyeti azalttığı ve kaçınmayı arttırdığı için çok önerilmemektedir. Ancak terapinin başında tercih edilebilir)

Online Terapi kimler için uygun değildir?

• ​Kendine zarar veren danışanlar

• Halüsinasyon ve sanrıları olanlar

• İntihar fikri veya planı olanlar, Ağır depresif atak hastaları

• Alkol ve psikoaktif madde bağımlılığı

• Agorafobi ve sosyal fobi gibi evden çıkmayarak kaçınmanın ve hastalığın pekiştirilmesinin yoğun olduğu durumlar

Online Terapi ücretleri ve ödemesi nasıldır?

Online terapi seansının ücreti normal seans ile birebir aynıdır. Burada önemli olan muayenehanenin kullanımı değil, terapistin çalışma saatlerinin kullanımıdır.  Online terapinin süre, dikkat, özen ve içerik açısından normal bir seanstan farkı yoktur. Seans öncesinde havale veya eft yoluyla seansın ücreti yatırılır.

• Grey Facebook Icon
  • Grey Instagram Icon
  • Grey Twitter Icon

@caddeterapi

• Grey Facebook Icon
  • Grey Instagram Icon
  • Grey Twitter Icon

@draycacan

Sitedeki yazılar toplumu bilgilendirme amacıyla yazılmıştır. Hastalıklarla ilgili, teşhis ve tedavi amaçlı kullanılamaz. Sitede yer alan yazıların her türlü yayın hakkı Ayça Can Uz' a aittir.
Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na göre yazılı izin alınmadan söz konusu yazıların herhangi bir bölümü veya tamamı iktibas edilemez veya herhangi bir usul ile çoğaltılamaz.