Online Psikiyatrik Görüşme (Telepsikiyatri) ve Online Terapi

Online Psikiyatri veya Terapi Nedir?

Online psikiyatrik görüşme ve terapi; profesyonel ruh sağlığı  hizmetlerinin bir ruh sağlığı uzmanı tarafından internet aracılığıyla gerçek zamanlı olarak bireylere sunulmasıdır. Hem iletişimin hızla dijitalleşmesi hem de covid-19 pandemisinin hayatımıza zorunlu bir katkısı olarak, yüz yüze alınan birçok hizmet gibi psikoterapiler de bu süreçte kaçınılmaz olarak online oldu.  Bilimsel çalışmalar da online terapilerin yüzyüze yapılan terapiler kadar etkin ve etkili olduğunu göstermektedir. Psikiyatrik görüşme veya terapi süreci ç eşitli görüntülü konuşma platformları ve web siteleri üzerinden gerçekleştirilir. Böylece çevresel etkilerden bağımsız olarak evinizin rahatlığında veya dilediğiniz herhangi bir yerde bir bilgisayar, tablet veya telefon sayesinde sanal psikiyatrist ya da psikoloğunuzdan yardım alabilirsiniz.

Online Psikiyatri veya Terapinin  tercih edilebileceği durumlar nelerdir?

• Kişinin bulunduğu yerde psikolojik yardım alabileceği ya da almak isteyeceği bir psikiyatrist ya da psikoloğun bulunmaması​

• Kişinin yurtdışında yaşaması nedeniyle kişinin ana dilinde terapi alma ihtiyacının evinin konforunda karşılanabilmesi

• ​Evden çıkmaya engel olabilecek kanser, travma ve felç gibi fiziksel ve dahili rahatsızlıkların bulunması

• Evde çocularını bırakacak kimsesi olmayan kişilerde sosyal destek sistemleri terapi sürecinde güçlendirilene kadar bir seçenek olarak

• ​Bireyin dışarı çıkmasına engel olabilecek agorafobi, sosyal fobi gibi durumlarda (maruziyeti azalttığı ve kaçınmayı arttırdığı için çok önerilmemektedir. Ancak terapinin başında tercih edilebilir)

• Deprem vb doğal afetlerde ulaşımın ve sağlık hizmetlerine erişimin kısıtlandığı zamanlar, bulaşıcı salgın hastalıklarda korunma amacıyla veya toplu ya da bireysel karantina döneminde

Cadde Terapi Ve Psikiyatri bünyesinde online hizmetler nasıl yürütülür?

Tercihen en az bir kere ya da danışanın durumuna bağlı olarak daha fazla yüz yüze yapılan seansların ardından online sürece başlanması önerilir. Ancak yüz yüze görüşmenin hiçbir şekilde mümkün olamadığı durumlarda direkt online da başlanabilir. Online psikiyatrik görüşme/konsültasyon sonucunda öntanı/tanınız konulup, ilaç veya diğer tedavilerden birine gerek olup olmadığına ve hangi tedavi şeklinin seçileceğine, sorumlu doktorunuz tarafından mesleki bilgi birikimi, meslek etiği ve hastanın yararı ilkelerine dayanarak karar verilir. İlaç tedavisi/farmakoterapi sadece sorumlu doktorun psikiyatrik takibi altındaki hastalar için sunulur. Takibinizi yapan doktor tarafından gerekli görülür ise reçeteniz düzenlenip, reçete bilgileri tercihinize göre mail veya mesajla size iletilmektedir. Böylece ilacınızı size en yakın eczaneden almanız mümkün olur.

Online Psikiyatri veya Terapi kimler için uygun değildir?

• ​Kendine zarar veren danışanlar

• Halüsinasyon ve sanrıları olanlar

• İntihar fikri veya planı olanlar, Ağır depresif atak hastaları

• Alkol ve psikoaktif madde bağımlılığı

• Agorafobi ve sosyal fobi gibi evden çıkmayarak kaçınmanın ve hastalığın pekiştirilmesinin yoğun olduğu durumlar

Online psikiyatrik görüşme ve seanslarda, krize müdahale veya acil psikiyatrik müdahale yapılmamaktadır. Eğer bir kriz durumu söz konusu ise, psikotik bir atak ya da manik eksitasyon gibi şiddetli bir psikiyatrik tablonuz, ağır depresyon ve intihar eğiliminiz, kendinize ve/veya başkasına zarar vermeye dair düşünceleriniz varsa psikiyatrik destek için online randevu almayıp, yüz yüze randevu talep ediniz ya da 112 acil yardımı arayıp bir sağlık kuruluşuna müracaat ediniz. Farklı fiziksel tehlikeler yaşıyorsanız, derhal en yakın emniyet birimine başvurun ya da 155 polisi arayın.

Online Psikiyatri ve Terapi ücretleri ve ödemesi nasıldır?

Online psikiyatrik görüşme ve terapi seansının ücreti normal muayene/seans ile birebir aynıdır. Burada önemli olan muayenehanenin kullanımı değil, terapistin çalışma saatlerinin kullanımıdır.  Online psikiyatrik görüşmenin veya terapinin süre, dikkat, özen ve içerik açısından normal bir seanstan farkı yoktur. Psikiyatrik Görüşme/Seans öncesinde başvuru formu doldurulur, havale veya eft yoluyla görüşme/seans ücreti yatırılır.

• Grey Facebook Icon
  • Grey Instagram Icon
  • Grey Twitter Icon

@caddeterapi

• Grey Facebook Icon
  • Grey Instagram Icon
  • Grey Twitter Icon

@aycacanuz

Sitedeki yazılar toplumu bilgilendirme amacıyla yazılmıştır. Hastalıklarla ilgili, teşhis ve tedavi amaçlı kullanılamaz. Sitede yer alan yazıların her türlü yayın hakkı Ayça Can Uz' a aittir.
Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na göre yazılı izin alınmadan söz konusu yazıların herhangi bir bölümü veya tamamı iktibas edilemez veya herhangi bir usul ile çoğaltılamaz.

GİZLİLİK POLİTİKAMIZ