Online Psikiyatrik Muayene (Telepsikiyatri) ve Online Terapi

Online Psikiyatri veya Terapi Nedir? Nasıl yapılır?

Telepsikiyatri ve Online terapi; profesyonel ruh sağlığı  hizmetlerinin bir ruh sağlığı uzmanı tarafından internet aracılığıyla gerçek zamanlı olarak bireylere sunulmasıdır. Bu amaçla  ‘skype’ ‘whatsapp’ veya 2googleduo' gibi görüntülü konuşma platformları üzerinden psikiyayrik muayene veya terapi süreci yürütülür. Çevresel etkilerden bağımsız olarak evinizin rahatlığında veya dilediğiniz herhangi bir yerde bir bilgisayar, tablet veya telefon sayesinde sanal psikiyatrist ya da psikioloğunudan yardım alabilirsiniz. Tercihen en az bir kere ya da danışanın durumuna bağlı olarak daha fazla yüz yüze yapılan seansların ardından online sürece başlanması önerilir. Ancak yüz yüze görüşmenin hiçbir şekilde mümkün olamadığı durumlarda direkt online da başlanabilir. Online psikiyatrik muayene sonucunda tanınız konulur, reçeteniz düzenlenip mesajla size iletilir ve ilacınızı size en yakın eczaneden almanız mümkün olur.

Online Psikiyatri ve Terapinin  tercih edilebileceği durumlar nelerdir?

• Kişinin bulunduğu yerde psikolojik yardım alabileceği ya da almak isteyeceği bir psikiyatrist ya da psikoloğun bulunmaması​

• Kişinin yurtdışında yaşaması nedeniyle kişinin ana dilinde terapi alma ihtiyacının evinin konforunda karşılanabilmesi

• ​Evden çıkmaya engel olabilecek fiziksel ve dahili rahatsızlıkların bulunması

• Evde çocularını bırakacak kimsesi olmayan kişilerde sosyal destek sistemleri terapi sürecinde güçlendirilene kadar bir seçenek olarak

• ​Bireyin dışarı çıkmasına engel olabilecek agorafobi, sosyal fobi gibi durumlarda (maruziyeti azalttığı ve kaçınmayı arttırdığı için çok önerilmemektedir. Ancak terapinin başında tercih edilebilir)

• Deprem vb doğal afetlerde ulaşımın ve sağlık hizmetlerine erişimin kısıtlandığı zamanlar, bulaşıcı salgın hastalıklarda korunma amacıyla veya toplu ya da bireysel karantina döneminde

Online Psikiyatri veya Terapi kimler için uygun değildir?

• ​Kendine zarar veren danışanlar

• Halüsinasyon ve sanrıları olanlar

• İntihar fikri veya planı olanlar, Ağır depresif atak hastaları

• Alkol ve psikoaktif madde bağımlılığı

• Agorafobi ve sosyal fobi gibi evden çıkmayarak kaçınmanın ve hastalığın pekiştirilmesinin yoğun olduğu durumlar

Online Psikiyatri veya Terapi ücretleri ve ödemesi nasıldır?

Online psikiyatrik muayene ve terapi seansının ücreti normal muayene/seans ile birebir aynıdır. Burada önemli olan muayenehanenin kullanımı değil, terapistin çalışma saatlerinin kullanımıdır.  Online psikiyatrik muayenenin veya terapinin süre, dikkat, özen ve içerik açısından normal bir seanstan farkı yoktur. Psikiyatrik Muayene/Seans öncesinde başvuru formu doldurulur, havale veya eft yoluyla muayene/seans ücreti yatırılır.

Sitedeki yazılar toplumu bilgilendirme amacıyla yazılmıştır. Hastalıklarla ilgili, teşhis ve tedavi amaçlı kullanılamaz. Sitede yer alan yazıların her türlü yayın hakkı Ayça Can Uz' a aittir.
Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na göre yazılı izin alınmadan söz konusu yazıların herhangi bir bölümü veya tamamı iktibas edilemez veya herhangi bir usul ile çoğaltılamaz.

• Grey Facebook Icon
  • Grey Instagram Icon